ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΑΣΚΑΛΑΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ


Την πρώτη εργάσιμη Παρασκευή του μήνα θα γίνεται η ομαδική μηνιαία συνάντηση και στη συνέχεια και ατομική συνεργασία. Από ώρα 13.30 έως 14.30 στην αίθουσα της τάξης μας.

Τις υπόλοιπες εργάσιμες Παρασκευές του μήνα η δασκάλα της τάξης θα δέχεται γονείς για ολιγόλεπτη ατομική συνεργασία στις 13.20 στο γραφείο της Υποδιεύθυνσης του σχολείου και στις 16.00 τους γονείς που έχουν τα παιδιά τους στο Ολοήμερο.

ΑΚΟΥΣΑΤΕ! ΑΚΟΥΣΑΤΕ!


Τα νέα μας:




ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ ΣΤΟ SITE ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ:

19 Νοε 2014

ΩΡΑ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΜΕ ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ

Έχοντας  πλέον μάθει περισσότερο από το ένα τρίτο της Αλφαβήτας, είναι η ώρα να αρχίσουμε το Αλφαβητάρι μας.  Παραθέτω απόσπασμα παλαιότερου άρθρου για να επιλέξετε τι λογής Αλφαβητάρι θα φτιάξετε:

http://prwtaki.blogspot.gr/2013/10/blog-post_1976.html


Μια ακόμη καταπληκτική ιδέα είναι να μαγειρεύουμε ή να τρώμε όσα αρχίζουν με το νέο γράμμα. Για το τ υπάρχει το τυρί αλλά και ο τραχανάς. Για το μ τα μακαρόνια και για το ρ το ρύζι. Για το φ οι φακές. Για το ψ το ψάρι. Και για κ το κέικ! Να φάμε και κανένα γλυκάκι! Όπως μπορούμε να φάμε και σταφίδες για το σ. Ή φουντούκια για το φ. Κι αμυγδαλάκια για το Α.

Άλλο παιχνίδι όμορφο είναι με τα χρώματα. Να βρίσκουμε ποιο χρώμα ταιριάζει στο κάθε γράμμα. Και να το προτιμάμε στη ζωγραφική του. Με κόκκινο το κ, με ροζ το ρ, με γαλάζιο το γ, με μοβ το μ κλπ.
Μπορούμε επίσης να κάνουμε συλλογές με εικονίτσες. Προτείνουμε εικονίτσες με ζωάκια και φυτά. Είναι εύκολο να τις βρούμε και ταυτόχρονα θα μάθουμε και πώς τα λένε. Πχ άλογο για το α, βόδι για το β, γάτα για το γ, δελφίνι για το δ, ελέφαντας για το ε, ζέβρα για το ζ, ημίονος για το η (ευκαιρία να μάθουμε πως έτσι λένε το μουλάρι), θαλασσαϊτός για το θ, ιππόκαμπος για το ι, κότα για το κ, λιοντάρι για το λ, μαϊμού για μ, νυφίτσα για το ν ... Ζαλιστήκατε ε; Κοιτάξτε, μπορούμε αυτό να το κάνουμε και κάπως πιο εύκολα. Να μην ψάχνουμε κάθε φορά να βρούμε ζώο ή φυτό που αρχίζει από αυτό το γράμμα, αλλά να πάρουμε ένα φυτολόγιο για μεγάλα παιδιά και να το κάνουμε Αλφαβητάρι της φύσης. Μέσα θα κολλάμε με αλφαβητική σειρά εικόνες από ζωάκια και φυτά (στην ίδια σελίδα). Αν για κάποιο γράμμα δε βρίσκουμε εικόνα από ζωάκι, δε χάλασε ο κόσμος, ας βάλουμε μόνο φυτά. Ή και το αντίθετο. Μπορούμε ακόμη να αποξηραίνουμε φυτά και να τα βάζουμε στο σωστό γράμμα.
  • Το ίδιο μπορούμε να κάνουμε με κάρτες από άλλες χώρες. Είναι τόσες πολλές που δε θα δυσκολευτούμε να βρούμε κάρτες για όλα τα γράμματα. Καλό είναι στο τέλος του άλμπουμ να κολλήσουμε και ένα χάρτη και να βρίσκουμε εκεί πού είναι η κάθε χώρα. Είναι λίγο δύσκολη αυτή η δραστηριότητα, αλλά ρωτήστε μας... Μπορεί να κρύβουμε μέσα μας έναν μικρό Στράβωνα.

  • Πιο διασκεδαστικό και εύκολο θα είναι ένα άλμπουμ αθλητικό. Αν δε βρούμε άθλημα που να αρχίζει με το γράμμα που μας ενδιαφέρει, ας σκεφτούμε και όποια άλλη λέξη ταιριάζει με τον αθλητισμό. Πχ μια ρακέτα είναι ό,τι πρέπει για το ρ. Φυσικά αυτή η δραστηριότητα ταιριάζει σε όσους από μας έχουμε ιδιαίτερη αγάπη στον αθλητισμό.

  • Αν όμως έχουμε κάποιο άλλο χόμπι, ευκαιρία είναι να φτιάξουμε ένα δικό μας πρωτότυπο άλμπουμ. (πχ Άλμπουμ με τους αγαπημένους μας τραγουδιστές και ηθοποιούς) Πάντα όμως με αλφαβητική σειρά. Και καλό είναι να γεμίζουμε το κάθε γραμματάκι όταν έρθει η ώρα του. Διότι εμείς στο σχολείο δε θα ακολουθήσουμε αλφαβητική σειρά στη γνωριμία μας με τα γράμματα αλλά σειρά που θα μας βοηθήσει να τα μάθουμε καλύτερα. Σε κάθε σελίδα φροντίστε να υπάρχει χώρος για να κολλήσουμε και το ίδιο το γράμμα, και το μικρό και το κεφαλαίο. Αλλιώς δε θα είναι αλφαβητάρι... Θα το ζωγραφίζουμε σε ένα κομματάκι χαρτιού και θα το ψαλιδίζουμε ώστε να μη μένει πολύ άσπρο χαρτί τριγύρω. Έτσι θα αποφύγουμε τα "ατυχήματα" στη σελίδα του βιβλίου που θα φτιάξουμε. Καλό θα είναι κάτω από τις εικόνες να γράφουμε με μολύβι τι δείχνουν. Το πρώτο όμως γράμμα να το πατάμε με κόκκινο μαρκαδόρο για να ξεχωρίζει.

  • Εννοείται ότι δε θα φτιάξουμε όλα τα άλμπουμ. Μόνο ένα το κάθε παιδάκι.
Όπως δε χρειάζεται να κάνουμε κάθε μέρα όλες τις άλλες δραστηριότητες. Διαλέγουμε κάθε φορά όποια μας αρέσει και το παιχνίδι αρχίζει. Γιατί σαν παιχνίδι πρέπει να τα δούμε όλα αυτά και όχι ως υποχρέωση. Να παίζουμε δηλαδή και να μαθαίνουμε όπως και στο σχολείο μας μαθαίνουμε παίζοντας.

Αλφαβητάρια κυκλοφορούν πολλά και στο διαδίκτυο. Πχ ένα αλφαβητάρι με ζώα έχει φτιάξει η συνάδελφος κ. Περσίδου:



Διαθέτει και εικόνες (κινούμενες οι περισσότερες) και φωνές των ζώων. Όσο για το ζώο από ωμέγα που δεν μπόρεσε να βρει, υπάρχει και  αυτό. Με αφορμή τη δική της εργασία ρώτησα πριν λίγα χρόνια τον πατέρα μου, παλιό δάσκαλο, και με ενημέρωσε για το πουλί ώτος. Τον αυτιά δηλαδή, στη νεοελληνική. Υπάρχει μάλιστα ο Ώτος ο Σκωψ (γνωστός με το όνομα γκιώνης) και ο Ώτος ο Άσιος (γνωστός και ως μπούφος!). Παραθέτω και απόσπασμα που εξηγεί γιατί λέγονται ώτοι αυτά τα πουλιά:

Η λέξη "ώτος" (από το ους = αφτί), σημαίνει τον "αφτιά" και αναφέρεται στα χαρακτηριστικά αντία του γκιόνη, που μοιάζουν με αφτιά.

Δείτε επίσης ένα Αλφαβητάρι με λουλούδια:





 Αλφαβητάρι με χρώματα και αρώματα, ένα αλφαβητάρι δηλαδή φτιαγμένο με λουλούδια!
Δείτε περισσότερα για το Αλφαβητάρι αυτό εδώ:

http://prwtakia.blogspot.gr/2012/09/blog-post_25.html

Πάρτε ιδέες και από τα δύο αυτά Αλφαβητάρια, όπως και από άλλα που έχουμε ήδη ανεβάσει (πχ το Αλφαβητάρι της Οδύσσειας) και ξεκινήστε ένα Αλφαβητάρι με το παιδί σας. Βασισμένο στα δικά του προσωπικά ενδιαφέροντα. Μπορεί να γίνει σε έντυπη μορφή ή και σε ηλεκτρονική.

Πάντως το Αλφαβητάρι - Φυτολόγιο είναι μια πολύ καλή δραστηριότητα αφού βάζει το παιδί στη διαδικασία να εξερευνήσει το φυσικό του περιβάλλον και να συλλέξει άνθη και φύλλα από τα φυτά που βρίσκονται τριγύρω του. Πχ από την αυλή και τον πεζόδρομο του σχολείου μπορεί να βρει φύλλα από τα εξής φυτά:

Α: ακακία, αμυγδαλιά
Β: βουκαμβίλια
Δ: δάφνη
Ε: ελιά
Λ: λεύκα, λεμονιά
Μ: μουριά
Ν: νεραντζιά
Π: πεύκο
Ρ: ροδοδάφνη
Σ: σκίνο, συκιά
Φ: φακές (από αυτές που φυτέψαμε μόνοι μας)

Πολλά ακόμη θα βρείτε στο μπαλκόνι σας ή στο μανάβη της γειτονιάς (πχ ραδίκια, σπανάκι, σέλινο, μαϊντανό, άνηθο, ρόκα κλπ). Ή και στα ράφια του σούπερ μάρκετ (πχ χαμομήλι, ρίγανη, δυόσμο, δεντρολίβανο, θυμάρι) Και στην ανάγκη βάζουμε και φωτογραφία του φυτού.

Κλείνουμε το αφιέρωμα με ένα αλφαβητάρι για παιχνίδια:

http://prwtakia.blogspot.gr/2012/11/blog-post_10.html

Αλλά και μερικά εξειδικευμένα αλφαβητάρια όπως αυτό για την Παναγίτσα:

http://prwtaki.blogspot.gr/2014/02/blog-post_9.html

ή το Αλφαβητάρι της πόλης κάτω από την πόλη (που σχετίζεται και με τους αρχαίους τάφους της γειτονιάς μας):

http://prwtaki.blogspot.gr/2014/01/blog-post.html



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις