ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΑΣΚΑΛΑΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ


Την πρώτη εργάσιμη Παρασκευή του μήνα θα γίνεται η ομαδική μηνιαία συνάντηση και στη συνέχεια και ατομική συνεργασία. Από ώρα 13.30 έως 14.30 στην αίθουσα της τάξης μας.

Τις υπόλοιπες εργάσιμες Παρασκευές του μήνα η δασκάλα της τάξης θα δέχεται γονείς για ολιγόλεπτη ατομική συνεργασία στις 13.20 στο γραφείο της Υποδιεύθυνσης του σχολείου και στις 16.00 τους γονείς που έχουν τα παιδιά τους στο Ολοήμερο.

ΑΚΟΥΣΑΤΕ! ΑΚΟΥΣΑΤΕ!


Τα νέα μας:




ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ ΣΤΟ SITE ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ:

20 Σεπ 2014

Ξεκίνησε η χρήση των ΤΠΕ στην αίθουσά μας - Ιστορική αναδρομή για τις ΤΠΕ στο σχολείο μας





Στο σχολείο μας, το 2ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Σμύρνης, δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στη χρήση των νέων τεχνολογιών εδώ και αρκετά χρόνια. Ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, με πρωτοβουλία του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Νέας Σμύρνης, "Ο Χρυσόστομος Σμύρνης", και σε συνεργασία με το Δήμο της Νέας Σμύρνης και την τότε ΝΕΛΕ (νομαρχιακή επιτροπή λαϊκής επιμόρφωσης), υλοποιήθηκε σεμινάριο επιμόρφωσης 150 ωρών στη χρήση των υπολογιστών. Το χειμώνα του 1992. Αρκετοί εκπαιδευτικοί του σχολείου, όπως ο τότε διευθυντής του 2ου, ο κ. Γιάννης Κοκκάλας, η κ. Πόπη Τσαουσίδου, δασκάλα τότε στο 11ο και κατόπιν διευθύντρια του 2ου και νυν σχολική σύμβουλος,  η μετέπειτα διευθύντρια του 11ου, η κ. Τασούλα Τρικαλίτη, η κ. Ανθή  Μαντζαβράκου, δασκάλα τότε στο 11ο και διευθύντρια σήμερα σε δημοτικό του Π. Φαλήρου, συμμετείχαμε στο σεμινάριο αυτό και αποτελέσαμε στη συνέχεια τον πρώτο πυρήνα του συγκροτήματος για την τεχνολογική αναβάθμιση του σχολείου μας.

Δυστυχώς την  εποχή εκείνη δεν υπήρχε ακόμη επίσημη  αναγνώριση της αναγκαιότητας για ένα σχολείο που θα χρησιμοποιεί στην καθημερινή του πρακτική τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Και παρά το γεγονός ότι εμείς επιμορφωθήκαμε, μάλιστα η κ. Μαντζαβράκου κι εγώ βρεθήκαμε στη συνέχεια  και στην Κύπρο για 9μηνη επιμόρφωση και διδαχτήκαμε εκεί από τους πολύ πιο μπροστά σε θέματα τεχνολογίας Κυπρίους συναδέλφους και τη διδασκαλία μαθημάτων μέσω Η/Υ, (1993 - 1995)  στο σχολείο δε διαθέταμε κομπιούτερ ούτε για δείγμα!

Μόλις στις αρχές του 2000 άρχισαν και επίσημα από τις αρμόδιες εκπαιδευτικές αρχές οι ανάλογες προσπάθειες, τόσο για ευρεία επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις ΤΠΕ όσο και για εξοπλισμό των σχολείων. Τότε και έγιναν τα πρώτα επίσημα από το κράτος  σεμινάρια, διάρκειας 48 ωρών, για το λεγόμενο Α΄ επίπεδο Πληροφορικής, και τα οποία μπορούσαν οι εκπαιδευτικοί να παρακολουθήσουν κατόπιν σχετικής αίτησης αλλά και κλήρωσης αφού οι ενδιαφερόμενοι ήταν πολλοί και οι θέσεις λίγες. Και πάλι οι εκπαιδευτικοί του συγκροτήματος έδειξαν μεγάλη προθυμία να επιμορφωθούν στις νέες τεχνολογίες και σύντομα οι περισσότεροι απέκτησαν και τη σχετική πιστοποίηση.

Λίγα χρόνια  αργότερα, και χάρη στις προσπάθειες της κ. Τασούλας Τρικαλίτη, που ήταν τότε διευθύντρια στο 11ο δημοτικό, στο συστεγαζόμενο δηλαδή σχολείο με το 2ο και που πλέον έχει συγχωνευθεί μαζί του, το συγκρότημα απέκτησε το πρώτο εργαστήρι πληροφορικής. Μεγάλη και η βοήθεια των Συλλόγων Γονέων.

Και εδώ οφείλουμε να πούμε πως η καθυστέρηση στην απόκτηση εργαστηρίου πληροφορικής προκλήθηκε και από τα κτιριακά προβλήματα εκείνης της περιόδου. Ήταν στις αρχές του 2000 που κάποια τηλεοπτική εκπομπή παρουσίασε το σχολείο μας στο πανελλήνιο ως έτοιμο να πέσει! Προκλήθηκε μεγάλη αναστάτωση στους γονείς και ακόμη μεγαλύτερη στη λειτουργία του σχολείου. Η μία από τις τρεις πτέρυγες εκκενώθηκε και τμήμα του σχολείου μεταφέρθηκε σε ένα παλιό διδακτήριο στην οδό Σινώπης. Πολλά από τα  παιδιά μας επί τρία χρόνια μετακινούνταν εκεί με πούλμαν και στο συγκρότημα της Βοσπόρου γίνονταν οικοδομικές εργασίες που αναστάτωναν την ομαλή διεξαγωγή των μαθημάτων. Ποιος είχε τότε μυαλό να ασχοληθεί με τα κομπιούτερ και κυρίως πού χώρος για να τοποθετηθούν.

Η ταλαιπωρία έλαβε τέλος μόλις την άνοιξη του 2006. Τότε και επιστρέψαμε στη Βοσπόρου όσοι είχαμε βρεθεί στη Σινώπης. Και αμέσως οι διευθυντές των σχολείων, ο κ. Ευθύμιος Παπαδόπουλος του 2ου και η κ. Τασούλα Τρικαλίτη του 11ου, έβαλαν μπρος και για την απόκτηση εργαστηρίου Πληροφορικής. 

Σε όλα τα ενδιάμεσα χρόνια η μόνη αξιοποίηση υπολογιστών στο μάθημα αφορούσε τα φύλλα εργασίας και τα διαγωνισματάκια (φύλλα αξιολόγησης)  που ετοίμαζαν στον προσωπικό τους υπολογιστή (στο σπίτι τους δηλαδή) οι δάσκαλοι. Ή και στην έκδοση μαθητικών εφημερίδων, επεξεργασία αποτελεσμάτων ερευνών από τα παιδιά, τήρηση αρχείων και στατιστικών στοιχείων κλπ. Δείτε σχετικό υλικό που είχαμε αναρτήσει τότε στο διαδίκτυο:

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΜΙΚΡΑ ΤΕΡΑΤΑΚΙΑ  φύλλο 1ο

Μια εφημεριδούλα που είχε πολλά να πει ακόμη και με τον τίτλο που τη βάφτισαν τα παιδιά και που η τότε σχολική μας σύμβουλος, η κ. Τούλα Καβούρη, πρόσεξε και μας έστειλε και συγχαρητήρια επιστολή:

ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Τη σχολική χρονιά 2007 - 2008, δημιουργείται και το πρώτο μαθητικό ιστολόγιο του 2ου Δημοτικού Σχολείου. Από τα Μικρά Τερατάκια και πάλι που ήταν όνομα και πράγμα!

http://mikrateratakia.blogspot.gr/

Πλέον αρχίζει και η αξιοποίηση του διαδικτύου για επικοινωνία των παιδιών και των γονιών τους με το σχολείο και την προβολή του έργου μας προς τα έξω. Σύντομα αποκτούμε και φόρουμ:

http://mikrateratakia.forumotion.com/

και η επικοινωνία γίνεται αμφίδρομη αλλά και τα ίδια τα παιδιά μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους και φυσικά να ανεβάζουν και δικές τους αναρτήσεις.

Τίποτε από αυτά δε θα μπορούσαμε να επιτύχουμε αν δεν είχε αποκτήσει το σχολείο μας εργαστήριο πληροφορικής, χάρη και στους διευθυντές των σχολείων και στους γονείς. Και φυσικά στην αγαστή συνεργασία της οικογένειας με το σχολείο!!! Ήταν όλοι δίπλα μας και ενίσχυαν με κάθε τρόπο την τεχνολογική αναβάθμιση της μεθόδου διδασκαλίας. Προς μεγάλη χαρά και των δασκάλων αλλά πολύ περισσότερο των ίδιων των παιδιών, που είναι γνωστό ότι ενθουσιάζονται από τη χρήση της τεχνολογίας. Θέλει όμως και προσοχή...  Λέμε ναι στην τεχνολογία αλλά με μέτρο. Και φυσικά παίρνοντας τα κατάλληλα μέτρα για ασφαλή χρήση  της από τα παιδιά.

Το 2008 είναι και η χρονιά που ένα τυχαίο γεγονός, ένα περιστατικό υγείας, οδηγεί στην απόκτηση του πρώτου πίνακα μαρκαδόρου στο σχολείο μας. Τότε θέλαμε απλά να αποφύγουμε τα δυσάρεστα από τη σκόνη της κιμωλίας.

Η χρήση του πίνακα μαρκαδόρου  επεκτάθηκε τον επόμενο χρόνο και στις άλλες αίθουσες, γεγονός σημαντικό για το επόμενο βήμα, τη χρήση βιντεοπροβολέα ή ακόμη και διαδραστικού πίνακα. Πάνω στον πράσινο πίνακα κιμωλίας θα ήταν αδύνατη η προβολή και θα χρειαζόταν έξτρα οθόνη δαπέδου.

Το 2008 - 2009 δημιουργείται και το δεύτερο μαθητικό ιστολόγιο, τα ΠΡΩΤΑΚΙΑ.

http://protaki.blogspot.gr/

Τα παιδιά ήταν αυτή τη φορά πολύ μικρά για να αξιοποιούν το εργαστήριο Πληροφορικής - σημειωτέον ότι τότε ακόμη το σχολείο λειτουργούσε με το κλασικό πρόγραμμα και καθηγητής Πληροφορικής δεν υπήρχε στο συγκρότημα για να διευκολύνει την εξοικείωση των παιδιών στη χρήση των υπολογιστών. Έτσι το ιστολόγιο χρησιμοποιήθηκε κυρίως για επικοινωνία με τους γονείς ενώ τα ίδια τα μικρά το βαφτίσανε "Το σπιτάκι μας στο ίντερνετ".

Ευτυχώς που η αίθουσά μας, η σημερινή Β2, είχε άσπρο πίνακα μαρκαδόρου, και μπορούσαμε κάποιες φορές με το φορητό υπολογιστή της δασκάλας και το φορητό βιντεοπροβολέα του σχολείου να κάνουμε σχετικές με τα μαθήματα προβολές. Όχι όμως μέσω διαδικτύου, δε διαθέταμε πρόσβαση στο διαδίκτυο από την αίθουσα. Και όχι συχνά, αφού ο εξοπλισμός έπρεπε να μεταφέρεται και να στήνεται για κάθε μάθημα και μετά να ξεστήνεται...



Έτσι το καινούριο μάθημα συνεχίζει να γράφεται με το μαρκαδόρο στον πίνακα και να χάνουμε πολύτιμο χρόνο. Βλέπουμε εδώ τα τότε Πρωτάκια, και περσινά Εκτάκια του σχολείου μας, να διαβάζουν το μάθημα με το "μαγικό ραβδάκι". Πρόχειρα και τα σκίτσα της δασκάλας στο πλάι για να διευκολύνει τη σύνδεση της εικόνας με το γραπτό λόγο. Που μακάρι "να έπιανε" και το χέρι της, αλλά δεν...

Την τεράστια  διαφορά με το τώρα, έξι χρόνια μετά, τη βλέπουμε σε μια χτεσινή φωτογραφία από την αίθουσα της τάξης μας:



Είναι η πρώτη προσπάθεια να αξιοποιήσουμε όσα πλέον διαθέτουμε ως σχολείο. Και βλέπουμε στον πίνακα της αίθουσας όχι απλά εικόνα μέσω υπολογιστή αλλά προβολή βίντεο (με κίνηση και ήχο) μέσω διαδικτύου! Και συγκεκριμένα του ακόλουθου βίντεο από μάθημα της Γλώσσας που θα διδαχτεί λίγο καιρό αργότερα:



Ο καθένας μπορεί να καταλάβει την τεράστια διαφορά στον τρόπο διδασκαλίας και φυσικά και στα αποτελέσματα στη μάθηση! Ελπίζω και το δικό μου ενθουσιασμό να κατανοείτε που μετά από δύο και πλέον δεκαετίες θα έχω τη χαρά να αξιοποιώ στο μάθημα τα αγαθά της σύγχρονης τεχνολογίας!

Πώς όμως φτάσαμε σ' αυτό το κατόρθωμα; Κι αφού επί πολλά χρόνια κινούνταν όλα σε ρυθμούς χελώνας;

Από το φθινόπωρο του 2009 υπήρξαν καταιγιστικές εξελίξεις στο θέμα της χρήσης των νέων τεχνολογιών στα σχολεία. Η τότε υπουργός, μετά και από επίσκεψη στην ονομαστή silicon valley στις ΗΠΑ, έβαλε ως κορυφαίο στόχο το λεγόμενο ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ! Πλέον η εκπαίδευση της χώρας μας αποφασίστηκε ότι έπρεπε να καλύψει την απόσταση από όσα συνέβαιναν εδώ και χρόνια στο εξωτερικό και να εκσυγχρονιστεί.

Βήμα πρώτο η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών όχι απλά στη χρήση υπολογιστών αλλά στην εφαρμογή εκπαιδευτικών σεναρίων, η λεγόμενη Επιμόρφωση Β' Επιπέδου στην Πληροφορική. Δηλαδή μια νέα δομή του μαθήματος στην οποία οι νέες τεχνολογίες αξιοποιούνται μεθοδευμένα και με ενεργό ρόλο του ίδιου του μαθητή. Ο υπολογιστής σταματά να είναι απλά ένα μέσο διδασκαλίας στα χέρια του δασκάλου και γίνεται και εργαλείο μάθησης στα χέρια των ίδιων των παιδιών. Αλλαγή καθοριστικής σημασίας, αντίστοιχη της εποχής που καταργήθηκε η μετωπική διάταξη των θρανίων και τα βάθρα στις έδρες των δασκάλων, τότε δηλαδή που περάσαμε από τη δασκαλοκεντρική μέθοδο διδασκαλίας στη σύγχρονη ομαδοσυνεργατική διαδικασία και με το μαθητή να αναλαμβάνει πρωταγωνιστικό ρόλο στο μάθημα.

Ακολούθησε η προσαρμογή των σχολικών  βιβλίων στις τεχνολογικές εξελίξεις καθώς και η αθρόα ανάρτηση ψηφιακού υλικού στο διαδίκτυο εκ μέρους του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και των άλλων υπηρεσιών  του Υπουργείου Παιδείας.

http://dschool.edu.gr/

Κι εκεί που μόλις λίγα χρόνια νωρίτερα αντιμετώπιζαν με καχυποψία τον εκπαιδευτικό που χρησιμοποιούσε νέες τεχνολογίες στην εργασία του, ξαφνικά έγινε  ζητούμενο! Τουλάχιστον από τους επίσημους εκπροσώπους της εκπαιδευτικής πολιτικής της χώρας. Γιατί είναι αλήθεια πως τέτοιες μεγάλες αλλαγές δεν τις ακολουθούν αυτόματα όλοι και πάντα θα παρατηρείται το χάσμα ανάμεσα σε όσους πρόθυμα ενστερνίζονται την πρόοδο και εκείνους που εγκλωβίζονται στο παρελθόν και υπεραμύνονται των παλιών συντηρητικών μοντέλων. Είναι νόμος της ζωής αυτός. Και όχι πάντα καταδικαστέος αφού ενίοτε η πρόοδος δεν οδηγεί σε βελτίωση αλλά στο αντίθετο.

Στο συγκρότημα όμως του 2ου και 11ου δημοτικού σχολείου οι εξελίξεις δεν μπορούσαν να εμποδιστούν από οπισθοδρομικές αντιλήψεις. Εδώ υπήρχε από το 1992 πυρήνας εκπαιδευτικών που υποστήριζαν αλλά και γνώριζαν τις νέες τεχνολογίες. Μάλιστα την περίοδο του 2009 ήταν διευθύντριες των σχολείων η κ. Τσαουσίδου και η κ. Τρικαλίτη, που συμμετείχαν στην αρχική επιμόρφωση στη χρήση υπολογιστών, το σεμινάριο 150 ωρών που το συνδικαλιστικό όργανο των δασκάλων της περιοχής είχε διοργανώσει. Κίνηση πρωτοποριακή για ολόκληρη την Ελλάδα.  Ήταν αναμενόμενο ως διευθύντριες πλέον να κρατούν θετική στάση  στις ΤΠΕ και την εφαρμογή τους. Καθώς μάλιστα και νέοι συνάδελφοι είχαν προστεθεί στο δυναμικό του σχολείου με έφεση και γνώσεις στη χρήση υπολογιστή στο σχολείο. Ενδεικτικά αναφέρω την κ. Γιούλα Γομάτου και τον κ. Θωμά Κόγιο, νυν δασκάλους της Έκτης Δημοτικού του σχολείου μας, τον κ. Βασίλη Παπανίκο, δάσκαλο της Δευτέρας, την κ. Κατερίνα Λάζαρη, που τώρα υπηρετεί σε άλλο σχολείο κλπ.

Ιδιαιτέρως την περίοδο αυτή βοήθησε πιστεύω και η υλοποίηση προγράμματος comenius από το 2ο Δημοτικό Σχολείο. Ένα πρόγραμμα ευρωπαϊκό που έγινε σε συνεργασία με σχολεία άλλων ευρωπαϊκών χωρών και με την καθοριστική βοήθεια της καθηγήτριας Αγγλικών του σχολείου μας, της κ. Λούσυ Ονικιάν. 

http://protaki.blogspot.gr/2008/10/our-friends-in-europe.html

Το διαδίκτυο απέκτησε εξαιρετική σημασία αυτή τη διετία, 2008 - 2010, για το σχολείο μας, αφού μέσα απ' αυτό ερχόμασταν σε επαφή με τα άλλα σχολεία στην Ευρώπη και προβάλλαμε την πορεία του προγράμματος στο δικό μας.

http://protaki.blogspot.gr/2008/10/all-en-espaa.html  - Ένα τραγούδι για τους φίλους μας στην Ισπανία

http://protaki.blogspot.gr/2008/10/blog-post_25.html    Αφιερώματα των Ευρωπαίων φίλων μας στην Ελλάδα

Δυστυχώς από το καλοκαίρι του 2009 και μετά προσωπικά δεν ήμουν παρούσα στις εξελίξεις στο σχολείο μας. Δεν ξέρω λοιπόν από πρώτο χέρι τις εξελίξεις. Γυρίζοντας όμως αυτό το Σεπτέμβρη, του 2014, διαπίστωσα πως το σχολείο είχε κάνει άλματα στο θέμα της τεχνολογίας. Είμαι σίγουρη μετά από τις πρώτες εβδομάδες εργασίας ότι τεράστιος ήταν ο ρόλος της νέας μας διευθύντριας, της κ. Βάσως Χατζαρούλα, που όχι απλά υποστηρίζει τη χρήση των ΤΠΕ αλλά και τις θεωρεί εκ των ων ουκ άνευ για ένα σύγχρονο σχολείο. Μη μένοντας μόνο στα λόγια αλλά και έμπρακτα.

Έτσι επιστρέφοντας στο σχολείο είδα υπολογιστή και στο γραφείο δασκάλων, συνδεδεμένο στο διαδίκτυο και με εκτυπωτή. Πλέον οι εκπαιδευτικοί μπορούμε στο χώρο εργασίας μας και όχι στο σπίτι μας να ετοιμάζουμε εργασίες για τους μαθητές μας και να τις εκτυπώνουμε.

Ενημερώθηκα επίσης ότι έχουν τοποθετηθεί σε κάποιες αίθουσες διαδραστικοί πίνακες και σε άλλες έχει μπει βιντεοπροβολέας οροφής. Επιπλέον έχει ληφθεί μέριμνα μετακίνησης στις αίθουσες που έχουν διαδραστικό (πχ στην αίθουσα διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας που είναι ελεύθερη τις περισσότερες ώρες της εβδομάδας)  και για τα άλλα τμήματα του σχολείου, έτσι  που κανείς συνάδελφος και κανένας μαθητής να μη  στερείται τα αγαθά του τεχνολογικού εξοπλισμού του σχολείου.

Διατίθενται ακόμη είτε  γωνιά υπολογιστή  σε κάποιες αίθουσες, είτε υπολογιστές φορητοί (λαπ τοπ).

Βέβαια το σχολείο μας πλέον ανήκει και στα ΕΑΕΠ. Έτσι διαθέτει καθηγητή Πληροφορικής, την κ. Δώρα Θεοδωρίδου,  και όλα τα παιδιά διδάσκονται αυτό το μάθημα. Από την Πρώτη μέχρι την Έκτη Δημοτικού. Μία ώρα την εβδομάδα τα μικρά, δύο οι μεγαλύτερες τάξεις.  Σε αντίθεση με το παρελθόν που είχαμε μεν εργαστήριο Πληροφορικής αλλά τέτοιο μάθημα διδασκόταν μόνο σε όσα παιδιά παρακολουθούσαν τη ζώνη του Ολοήμερου.

Για όσους ζήσαμε το δράμα του παρελθόντος και την πολυετή καθυστέρηση στη χρήση των νέων τεχνολογιών στο χώρο του ελληνικού σχολείου, αυτό μοιάζει με θαύμα! Χαλάλι οι δυσκολίες που περάσαμε μέχρι να επικρατήσει η νέα αντίληψη. Κάλλιο αργά παρά ποτέ, που λέει και η παροιμία!

Ένα ακόμη γεγονός αυτού του Σεπτέμβρη που με γέμισε αισιοδοξία ήταν και η διαπίστωση πως ο σχολικός μας σύμβουλος, ο κ. Λαζαρίδης, δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στη χρήση των ΤΠΕ. Απόδειξη το σεμινάριο που οργάνωσε από τις πρώτες μέρες της σχολικής χρονιάς για τους δασκάλους της Έκτης δημοτικού της περιοχής μας με αυτό ακριβώς το αντικείμενο:

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ

Σεμινάριο στο οποίο έλαβε μέρος ως εισηγητής και ο δάσκαλος του σχολείου μας, κ. Κόγιος Θωμάς, καθώς είναι από τους έμπειρους δασκάλους στη χρήση των νέων τεχνολογιών και ειδικά του διαδραστικού πίνακα.



Λόγω όλων αυτών των θετικών εξελίξεων η τάξη μας φέτος, το Α1 του σχολείου μας, στεγάστηκε σε αίθουσα που διαθέτει υποδομή για τη χρήση των νέων τεχνολογιών και συγκεκριμένα βιντεοπροβολέα οροφής. Δεν είναι βέβαια διαδραστικός πίνακας αλλά και έτσι έχουμε πολλά περιθώρια εφαρμογής σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας μέσω υπολογιστή.

















Επιπλέον, χάρη στις ενέργειες της διευθύντριάς μας, αποκτήσαμε και γωνιά υπολογιστή, στην οποία θα μπορούν να εξασκούνται τα ίδια τα παιδιά. Θα χρειαστεί βέβαια μια κάποια αναβάθμιση λογισμικού και προσαρμογή στις απαιτήσεις της σχολικής τάξης, καθώς το μηχάνημα δωρίστηκε από εταιρεία και λόγω της ανανέωσης του εξοπλισμού της. (Είθισται κάτι τέτοιο, ευτυχώς, από αρκετές εταιρείες, να χαρίζουν τα παλαιά τους μηχανήματα στα σχολεία.)



Στα τεχνικά θέματα ενημερωθήκαμε από την κ. Διευθύντρια ότι θα λάβουμε βοήθεια και από την τεχνική υπηρεσία του υπουργείου, το ΠΛΗΝΕΤ, που ευτυχώς τα τελευταία χρόνια έχει τεθεί σε εφαρμογή καθώς κρίθηκε εκ των ων ουκ άνευ η τεχνική υποστήριξη των σχολείων ώστε να αξιοποιείται ο εξοπλισμός και να μη βγαίνει σε αχρηστία με το παραμικρό προβληματάκι.

http://dide-d-ath.att.sch.gr/keplinet/

Δεν μπορώ όμως να μη θυμηθώ με συγκίνηση και να μην αναφέρω σε τούτο το αφιέρωμα για την ιστορική εξέλιξη των ΤΠΕ στο σχολείο μας το Βασίλη Καυκούλα, που πια δεν είναι στη ζωή. Ήταν ο άνθρωπος που έχοντας μαγαζί με υπολογιστές στη γειτονιά και τις ανάλογες τεχνικές γνώσεις, καλούσαμε για να μας βοηθάει στα προβλήματα του τότε εργαστηρίου πληροφορικής και που πρόσφερε τις υπηρεσίες του αφιλοκερδώς γιατί όπως μας είχε εξηγήσει είχε μητέρα συνταξιούχο δασκάλα και το θεωρούσε υποχρέωση! Ο αιφνίδιος θάνατός του σε τροχαίο, το καλοκαίρι του 2009, μας πίκρανε αφάνταστα που τόσο άδικα ένας τέτοιος άνθρωπος έφυγε από κοντά μας. Αιωνία του η μνήμη!

Κλείνοντας τούτο το ιστορικό αφιέρωμα θέλω να πιστεύω πως θα γίνει γνωστό και κατανοητό προς όλους που τυχόν το διαβάσουν, ότι δεν είναι τυχαίο ούτε και θέμα μόνο των τελευταίων ετών το γεγονός της ευρείας χρήσης των νέων τεχνολογιών στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Σμύρνης. Αντίθετα εργάστηκαν πολλοί και επί σειρά ετών για να έχουμε το σημερινό αποτέλεσμα.

Και όμοια ελπίζουμε να γίνει και στο μέλλον. Με τη βοήθεια και τη συνεργασία όλων. Και των αρμοδίων φορέων και των εκπαιδευτικών και των γονέων και όποιου άλλου θέλει να προσφέρει. Γιατί το  σύγχρονο σχολείο δεν μπορεί παρά να αξιοποιεί τις νέες τεχνολογίες. Και  όπως λέγει και η διευθύντριά μας, η κ. Βάσω Χατζαρούλα, έτσι εργάζονται τα σημερινά σχολεία στο εξωτερικό! Στην Ελλάδα μας; Θα μείνουμε πίσω;

Εμείς ως τάξη ευχαριστούμε και τη Διευθύντριά μας για  την ως τώρα βοήθεια που μας πρόσφερε να εξοπλιστούμε τεχνολογικά και όποιον άλλο συνέβαλε. Ιδιαιτέρως ευχαριστούμε τους δασκάλους τους σχολείου μας, τον κ. Θωμά Κόγιο, τον κ. Παναγιώτη Αμανατίδη και τον κ. Βασίλη Πανανίκο, που πρόθυμα μας παρέχουν τις τεχνικές τους γνώσεις και την εμπειρία για να χρησιμοποιήσουμε τον υπάρχοντα εξοπλισμό.

Θα χαρούμε πολύ αν και από τους γονείς της τάξης ή και του σχολείου γενικότερα υπάρχουν ειδικοί σε θέματα υπολογιστών που θα θελήσουν να μας βοηθήσουν. Στη συνεργασία σχολείου - οικογένειας λέμε ΝΑΙ! Όπως στη χρήση της τεχνολογίας. Και πάντα τηρώντας το μέτρο για τη σωστή χρήση και της μιας και της άλλης!

Η δασκάλα της τάξης

Μαρία Λαμπρίδου


__________________________________________

ΥΓ  Το αφιέρωμα αυτό γράφτηκε και για έναν ακόμη λόγο πέρα από εκείνον της ενημέρωσης ή και της ευαισθητοποίησης στα θέματα της βοήθειας για τη χρήση των νέων τεχνολογιών στο σχολείο. Θελήσαμε με τον τρόπο μας να προσφέρουμε κι εμείς στη θαυμάσια πρωτοβουλία του 2ου Δημοτικού (των εκπαιδευτικών και των γονέων) για δημιουργία ενός πρωτότυπου μουσείου σε μια γωνιά της αίθουσας πολλαπλών εκδηλώσεων του συγκροτήματος. Αφορά τα εποπτικά μέσα διδασκαλίας του παρελθόντος!  Η συγκίνηση ήταν μεγάλη όταν αντίκρισα αυτή τη γωνιά και είδα εκεί τοποθετημένα σε όμορφα ράφια όλα εκείνα τα μηχανήματα που τα προηγούμενα χρόνια στάθηκαν πολύτιμοι συμπαραστάτες στο έργο μας. Πολύγραφοι, προβολείς διαφανειών, μηχανές προβολής slides κλπ. Ένα μεγάλο μπράβο!  σε όσους το σκέφτηκαν και δεν άφησαν να σαπίζουν στις αποθήκες τα μηχανήματα αυτά, που σε κάποια άλλη εποχή αποτελούσαν τεχνολογική επανάσταση.  Απόδειξη πως η σχολική μας κοινότητα ξέρει όχι μόνο να επιδιώκει την πρόοδο αλλά να τιμά και το χτες! Τηρώντας το σοφό μέτρον άριστον των αρχαίων προγόνων και στο κρίσιμο για την εποχή μας θέμα της τεχνολογικής εξέλιξης. 

* ΤΠΕ: Οι Τεχνολογίες των πληροφοριών και των επικοινωνιών (ΤΠΕ) είναι ένας όρος που καλύπτει ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών, εφαρμογών, τεχνολογιών, εξοπλισμού και λογισμικών, δηλαδή εργαλεία όπως η τηλεφωνία και το Διαδίκτυο, η εξ αποστάσεως μάθηση, η τηλεόραση, οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, τα δίκτυα και τα λογισμικά που είναι αναγκαία για τη χρήση των εν λόγω τεχνολογιών.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις